مزایای داشتن یک وب سایت و تجارت برخط ( آنلاین )

مزایای داشتن یک وب سایت و تجارت برخط ( آنلاین )

با این که کسب و کار های زیادی بر روی اینترنت منتقل شده است و تقریباً همه افراد میدانند فروشگاه اینترنتی چقدر کارهایشان را راحت تر کرده، اما همچنان خیلی از کسب و کار ها هنوز هم به صورت سنتی در حال فعالیت هستند و از مزایای تبلیغات اینترنتی بی بهره مانده اند.
شاید امکان انتقال همه مشاغل بر روی اینترنت ممکن نباشد. حتی وب سایت های فروشگاه اینترنتی هم برای کسب و کار خود مجبور به داشتن یک انبار و دفتر کار هستند. اما نباید از جنبه های تبلیغاتی وب سایت ها غافل شد. داشتن یک وب سایت به خودی خود، میتواند یک پوئن مثبت برای هر کسب و کاری داشته باشد و یک پرستیژ خاص به کسب و کار بدهد. اما غیر از این، یک وب سایت بر روی اینترنت میتواند پایگاه تبلیغاتی خوبی باشد. حتی کسانی که خدمات مکانیک ارائه میدهند، اگر به داشتن وب سایت اهمیت دهند و به آن پر و بال بدهند، قطعاً جزء اولین انتخاب های هر مشتری خواهند بود. به همین دلیل خیلی از این نوع کسب و کار ها امروزه قدرت فضای اینترنت را درک کرده اند و برای معرفی کسب و کار خود، اقدام به راه اندازی وب سایت نموده اند.
با این که را ه اندازی وب سایت شامل هزینه هایی میشود، اما داشتن آن مزایایی دارد که ارزش هزینه کردن را دارد. در ادامه به مزایای راه اندازی وب سایت میپردازیم.

۱- همیشه در دسترس :

در واقع وب سایت ها هیچ وقت تعطیلی ندارند و نیازی نیست وقتی که بخشی از شبانه روز را تعطیل باشند. وب سایت ها همیشه و حتی در روز های تعطیل هم به کار خود ادامه میدهند و میتوانند در هر زمانی برای شما کار فروش را انجام دهند.
از طرفی شبکه های اجتماعی، راه را برای ایجاد تبلیغات آنلاین بازتر کرده اند. شاید شما هم برای کسب و کار خود یک پیج اینستاگرام و یا فیس بوک و یا کانال تلگرام باز کرده باشید که قطعاً دم بسیار خوبی است.
اما یک مشکل اساسی در این ابزار ها وجود دارد. تجربه و تاریخ شبکه های اجتماعی نشان داده که نمیتوان روی تداوم سرویس دهی این ابزار ها زیاد حساب کرد. برای مثال اولین شبکه اجتماعی در دنیا Bulletin Board System که در سال های بین ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ فعالیت داشت، قبل از آن هم سیستم های مشابهی وجود داشته که همه به صورت آزمایشی و یا برای اهداف خاصی طراحی شده بودند.
پس از آن ها هم شبکه های اجتماعی دیگری مانند Planet و friendster آمدند که در واقع از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی جهانی بودند. البته در کشور هایی که اینترنت وجود داشت.
جدید تر از آنها هم میتوان به گوگل پلاس و بعضی پیام رسان ها اشاره کرد که فعالیت خود را پس از مدتی متوقف کردند و امروز جز نام آنها، دیگر اثری از آنها نیست. کسی باور نمیکرد که گوگل پلاس که توسط شرکت گوگل راه اندازی شد، بسته شود، اما در کمال تعجب با چندین میلیون کاربری که جمع کرده بود، این سرویس را متوقف کرد. در واقع شرکت گوگل خیلی از سرویس های خود را متوقف کرد. حتی سرویس “گوگل ریدر” که طرفداران بسیار زیادی هم داشت، اما به دلیل بازدهی کمی که برای گوگل داشت، متوقف شد.
بنابراین مشخص نیست که شبکه های اجتماعی دیگر هم مانند اینستاگرام و فیس بوک هم تا چه زمان بخواهند یا بتوانند به کاربران سرویس دهی کنند. پس نمیتوان به شبکه های اجتماعی زیاد اعتماد کرد. یک روز از خواب بیدار میشود و میبینید اینستاگرام بسته شده و هزاران مشتری بلقوه شما هم از دست رفته.
در واقع شما میتوانید از شبکه های اجتماعی باید برای کشاندن مشتری به وب سایت و پایگاه دائمی خود استفاده کنید.
تا زمانی که شما به کسب و کار خود ادامه دهید و به وجود وب سایت خود اهمیت دهید، همیشه یک پایگاه بر روی اینترنت خواهید داشت.

۲- فروش آنلاین :

با توجه به خطراتی که خرید کارت به کارت برای مشتری دارد و با تبلیغات ضد خرید از شبکه های اجتماعی میشود، طبیعی است که بیشتر مشتریان شما به خرید از اینستاگرام و پرداخت کارت به کارت زیاد اعتماد نکنند. اما وب سایت ها در بیشتر مواقع مورد اعتماد تر هستند و میتوان با خیال راحت تری از آنها خرید کرد. با توجه به این که خرید با درگاه پرداخت و یک واسط مطمئن انجام میشود و نماد اعتماد هم به اطمینان بیشتر مشتری کمک میکند، مشتری راحت تر به خدمات و کالای شما اعتماد میکند. داشتن درگاه پرداخت روی وب سایت، دقیقاً مانند داشتن یک منشی فروش است.

۳- جنبه های تبلیغاتی :

همانطور که در ابتد هم گفته شد، داشتن یک وب سایت، به کسب و کار شما نه تنها یک پرستیژ و یک پوئن تبلیغاتی میدهد، بلکه خود این وب سایت میتواند ابزاری برای دیده شدن هرچه بیشتر کسب و کار شما باشد.
وب سایت های زیادی برای ثبت تبلیغات رایگان وجود دارند که میتوانید از آنها برای ثبت آگهی خود استفاده کنید. اما در نهایت شما در ثبت آگهی محدودیت خواهید داشت و نمیتوانید همیشه در این وب سایت ها حظور داشته باشید، مگر این که دائماً آگهی های خود را در آنها به روز کنید. محدودیت دیگری که وجود دارد این است که شما نمیتوانید در این نوع آگهی ها از متن های طولانی و محتوای تبلیغاتی مناسب استفاده کنید و در درج محتوا هم محدودیت خواهید داشت.
اما راهکار خوب این است که شما یک وب سایت داشته باشید و توسط این وب سایت های درج آگهی رایگان، مشتریان خود را به وب سایت اصلی خود منتقل کنید. به این شکل دیگر نگران این نخواهید بود که راه های ارتباطی و محتوای خود را چگونه به مشتری های خود نمایش دهید.
برای مثال نمایش ویدیو از نحوه کار شما. فرم های ارتباط با مشتری و سفارش های اختصاصی.
از طرفی شما با بهینه کردن وب سایت خود، میتوانید مشتریان خود را از راه موتور های جستجو به وب سایت خود هدایت کنید و خدمات و کالاهای خود را به آنها معرفی کنید. این شیوه یکی از بهترین شیوه های مداول میباشد.

۴- افزودن امکانات اضافی نامحدود :

همه وب سایت هایی که به شما امکان ایجاد آگهی و حظور در اینترنت را برای کسب و کار شما فراهم میکنند، محدودیت های فراوانی دارند. هر کدام به یک شکل. اگر به شما امکان انتشار مقالات را بدهند، امکان فروش آنلاین را ندارید. اگر به شما امکان فروش آنلاین را بدهند، امکان انتشار مقاله را ندارید. هر امکانی که بدهند، امکانات دیگر را نمیدهند و شما همیشه محدود هستید.
طراحی اختصاصی، ایجاد فرم های گوناگون مورد نیاز، جمع آوری اطلاعات مشتری مانند شماره تماس و ایمیل، پخش ویدیو و فایل های چند رسانه ای، ایجاد تخفیف های مختلف، گرفت وقت قبلی و هزاران امکان دیگر که ممکن است شما به آنها نیاز داشته باشید و بعید از که سرویس های رایگان چنین امکاناتی را یکجا به شما بدهند.

سخن پایانی

داشتن وب سایت مزایای بسیار زیادی دارد که شاید در این مقاله همه مزایای آن را نگفته باشیم. در وب سایت دست شما باز است که محصولات و خدمات خود را آنگونه که دوست دارید به مشتری ارائه دهید. یا میتوانید با ترکیب افزونه های مختلف، ایده های جدید خود را عملی کنید. امروزه داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری واجب و ضروری است و از سوی دیگر ایجاد وب سایت آسان شده و هزینه های آن به مراتب پایین آمده است. بنابراین نباید از راه اندازی وب سایت و هزینه های آن ترسید.
در حقیقت همانطور که تبلیغات برای هر کسب و کاری یک سرمایه گزاری است، راه اندازی وب سایت هم یک سرمایه گذاری است و با توجه به حظور گسترده کاربران در فضای اینترنت، ضرورت آن خیلی بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات احساس میشود.

پس فرصت را از دست ندهید و اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار پر سود در فضای اینترنت هستید، با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

, , , , , , , , , ,
چگونگی شروع تجارت برخط ( آنلاین ) راه اندازی یک وب سایت و شعبه اینترنتی
چگونگی شروع تجارت برخط ( آنلاین ) راه اندازی یک وب سایت و شعبه اینترنتی
ضرورت داشتن لوگو اختصاصی
ضرورت داشتن لوگو اختصاصی

مقالات مشابه

ضرورت داشتن لوگو اختصاصی

ضرورت داشتن لوگو اختصاصی

چگونگی شروع تجارت برخط ( آنلاین ) راه اندازی یک وب سایت و شعبه اینترنتی

چگونگی شروع تجارت برخط ( آنلاین ) راه اندازی یک وب سایت و شعبه اینترنتی

ضرورت شروع کسب و کار اینترنتی و داشتن فروشگاه اینترنتی

فهرست
پشتیبانی
ارسال به واتس اپ