ضرورت داشتن لوگو اختصاصی

ضرورت داشتن لوگو اختصاصی

از دیرباز تا کنون نماد ها و لوگو ها اهمیت بسیار زیادی در تمامی امور ما داشته اند و دارند. به علاوه نماد ها خیلی سریع تر از جملات و هشدار های طولانی میتوانند به ما مفهوم را در یک لحظه برسانند. بنابراین نمیتوان اهمیت نماد ها و لوگو ها را دست کم گرفت.
امروزه هر کسب و کاری نیاز به یک نماد گرافیکی دارد. حتی در شبکه های اجتماعی هم نمیتوان بدون نماد گرافیکی به کسب و کار ادامه داد. چون کاربران هم پروفایل های بدون تصویر را غیر واقعی و فید در نظر میگیرند.
بنابراین اگر برای کسب و کار خود نماد نداشته باشید، در واقع کسب و کار شما هویت ندارد. در این مقاله در مورد ضرورت داشتن لوگو و چگونگی تهیه آن صحبت میکنیم.

۱- هویت و برند سازی :

لوگو ی شما فقط تداعی گر نام شما نیست. در واقع مشتریان شما کم کم با لوگو ی شما کیفیت کار شما را هم به یاد می آوند. تبلیغاتی که انجام میدهید و کارهای قبلی شما همگی میتواند در لوگو ی شما برای مشتریان تداعی شود.
شما نمیتوانید حتی رنگ آن را بر اساس سلیقه شخصی انتخاب کنید. بلکه رنگ بندی لوگو باید بر اساس نوع فعالیت شما باشد، برای مثال شرکت های تولید محصولات لبنی بیشتر از ترکیب رنگ های سفید و آبی استفاده میکنند. انتخاب رنگ آن باید تخصصی و با محاسبه گرافیست انجام شود.

۲- جذب مشتریان تازه :

لوگو باید در دل خودش حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. وقتی یک شخص عادی به آن نگاه میکند باید کنجکاو شود که در پس پرده آن چه میگذرد. همین که کمی به سمت کسب و کار شما قدم گذاشت، در مرحله بعد میتوانید خودتان را به کمک ابزار های مختلف معرفی کنید.

۳- معرفی کسب و کار :

بعضی از لوگو ها پایه و اساس کسب و کار را بیان میکنند. برای مثال لوگویی که یک چرخ اتومبیل را نمایش میدهد، از اساس میگوید که این کسب و کار مربوط به اتومبیل است. حالا در ادامه طراحی میتواند به چگونگی عملکرد آن نیز بپردازد.

۴- وفاداری و ماندگاری مشتری :

لوگو علاوه بر این که نماد کسب و کار شما است، هویت برند شما را نیز در خود جای داده. بنابراین بسیار مهم است که به صورت تخصصی طراحی شود. تخصصی بودن لوگو به برند شما هویت میبخشد و اگر در کنار این هویت، محصولات شما هم دارای کیفیت مناسبی باشد، برند شما و محصولات شما کم کم جنبه کلکسیونی به خود میگیرد و مشتری تلاش میکند که حتماً همه محصولات شما را تهیه و نگهداری کند.
برای مثال، هنوز هم خیلی از افراد مجموعه گوشی های نوکیا را به عنوان کلکسیون نگهداری میکنند؛ یا خیلی ها مجوعه فندک های زیپو را کلکسیون کرده اند.

۵- دسترسی آسان برای همه :

لوگو شما میتواند حاوی راه ارتباطی شما نیز باشد. برای مثال بیشتر لوگو هایی که به صورت متنی هستند، قابلیت جستجوی راحت تری را در شبکه های اجتماعی و اینترنت دارند. بنابر این لوگو خو به تنهایی بار هویت، ارتباط، نزدیکی عاطفی و بازاریابی شما را به عهده دارد.

سخن پایانی :

طراحی لوگو را بی چون و چرا به یک متخصص طراح و گرافیست بسپارید. چرا که اگر به غیر از این باشد، نمیتوانید پیام فعالیت خود را به مشتری برسانید. چرا که طراحی لوگو به رنگ شناسی، نماد شناسی و شکل شناسی و خیلی موارد دیگر نیاز دارد.

 

 

طراحی لوگوی کسب و کار خود را با خیال آسوده به تیم پرتال بیس بسپارید. برای مشاوره اینجا کلیک کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

, , , , , ,
مزایای داشتن یک وب سایت و تجارت برخط ( آنلاین )
مزایای داشتن یک وب سایت و تجارت برخط ( آنلاین )

مقالات مشابه

مزایای داشتن یک وب سایت و تجارت برخط ( آنلاین )

مزایای داشتن یک وب سایت و تجارت برخط ( آنلاین )

چگونگی شروع تجارت برخط ( آنلاین ) راه اندازی یک وب سایت و شعبه اینترنتی

چگونگی شروع تجارت برخط ( آنلاین ) راه اندازی یک وب سایت و شعبه اینترنتی

ضرورت شروع کسب و کار اینترنتی و داشتن فروشگاه اینترنتی

فهرست
پشتیبانی
ارسال به واتس اپ